FANDOM

Apu Nahasapeemapetilon
339px-Apuu
Płeć Mężczyzna
Włosy Czarne
Zawód Właściciel Kwik-E-Martu
Rodzina

Rodzice: Pan i pani Nahasapeemapetilonowie
Brat: Sanjay Nahasapeemapetilon
Żona: Manjula Nahasapeemapetilon
Dzieci: Ośmioraczki

Pierwszy występ "The Telltale Head"
Głosu użycza Hank Azaria

"Spał, kradł, obrażał klientów, ale to i tak najlepszy pracownik, jakiego kiedykolwiek miałem."
― Apu o Homerze[1]

Apu Nahasapeemapetilon – imigrant z Indii. Przyjeżdża do USA, żeby studiować, ale po zdobyciu dyplomu doktora informatyki postanawia zostać i pracować w sklepie Kwik-E-Mart. W Springfield przebywa także jego brat, Sanjay.

Apu jest pracoholikiem - przedkłada pracę w swoim sklepie ponad wszystko, pomimo że nie jest to praca zawsze bezpieczna - sklep jest często napadany (głównie przez Snake'a), a Apu wielokrotnie zostaje ranny. Zgodnie z wolą matki żeni się z Manjulą i aktualnie ma z nią ośmioro dzieci.

Biografia Edytuj

W latach 60-tych Apu mieszkał w Indiach i przez jakiś czas uczył się u Maharishi Mahesha Yogi. W międzyczasie udało mu się zaprzyjaźnić z Paulem i Lindą McCartneyami, co spowodowało, że zaczął być nazywany "piątym Beatlesem"[2].

Nieco później ukończył Politechnikę w Kalkucie i za dobre wyniki w nauce otrzymał stypendium, które pozwoliło mu na wyjazd do Ameryki[3]. W Stanach Zjednoczonych udało mu się uzyskać doktorat z informatyki dzięki projektowi pierwszego na świecie programu "kółko i krzyżyk". Następnie podjął pracę w Kwik-E-Marcie, aby spłacić swoje kredyty studenckie.

OsobowośćEdytuj

Apu jest zwykle uprzejmy dla swoich klientów, zawsze im dziękuje i zaprasza ich ponownie, nawet po napadach na sklep. Dba o swoich pracowników, sam jest pracoholikiem. Kiedy spędza w pracy zbyt dużo czasu, zaczyna udawać, że jest kolibrem[4].

Kulisy śmiechuEdytuj

KontrowersjeEdytuj

W 2017 roku powstał film The Problem with Apu Hariego Kondabolu, w którym autor porusza temat negatywnych stereotypów o Hindusach, za których uosobienie i promocję uważa Apu. W październiku 2018 roku, po nieudanej próbie utworzenia scenariusza zmieniającego wizerunek postaci, producent Simpsonów, Adi Shankar, w wywiadzie dla IndieWire stwierdził, że twórcy zamierzają wycofać Apu z serialu[5]. W odpowiedzi na tę publikację Al Jean napisał na Twitterze, że Shankar nie jest oficjalnym producentem i nie powinien wypowiadać się za całe show[6]. Dodał również, że Apu Nahasapeemapetilon pozostanie w serialu[7].

CiekawostkiEdytuj

PrzypisyEdytuj