FANDOM

Daphne Burns
Młoda Daphne
Płeć Kobieta
Włosy Siwe
Rodzina

Rodzice: Jean-Claude Charles i Ophelia Gustafsson
Mąż: Clifford Burns
Dzieci: Charles Montgomery Burns, George Burns oraz 10 nieznanych dzieci
Wnuk: Larry Burns

Pierwszy występ "Rosebud"
Głosu użycza Tress MacNeille
Amy Schumer

"Pan Burns ma matkę? Musi mieć sto milionów lat!"
Homer Simpson

Daphne Burns (z domu Charles) – matka dwanaściorga dzieci, w tym Charlesa Montgomery'ego Burnsa, żona Clifforda Burnsa[1].

BiografiaEdytuj

Przygotowania do variety show na Springfield Ball przypominają panu Burnsowi przykre dzieciństwo. We wspomnieniach pojawia między innymi jego matka, która namawia go do publicznego występu przed rzeszą ludzi. Kiedy publiczność zaczyna się się z niego naśmiewać, Daphne nie próbuje pocieszyć syna ani w żaden sposób mu pomóc. Jest to prawdopodobnie jeden z powodów, dla których pan Burns nie żywi sympatii do ludzi[2]. Możliwe jest także, że z tej przyczyny wolał zamieszkać z zamożnym dziadkiem niż z rodzicami[3].

W jednym z odcinków 122-letnia Daphne mieszka w domu spokojnej starości i całymi dniami wydzwania do swojego syna. Pan Burns nie lubi z nią rozmawiać, ponieważ nie wybaczył jej romansu z prezydentem Taftem[4].

W kilku późniejszych odcinkach pan Burns sugeruje, że pozbawił życia swoją matkę, a kiedy jest bliski śmierci, stwierdza, że słyszy jej głos[5][6][7]. Być może mówi wtedy o swojej babce, Evelyn Graycomb, ponieważ jako dziecko został adoptowany przez swojego dziadka, Wainwrighta. Ponadto, w kilku odcinkach zwraca się do niego jak do swojego ojca[8].

CiekawostkiEdytuj

  • Pojawiła się jako najstarsza bohaterka w historii serialu Simpsonowie. Biorąc pod uwagę odcinki niekanoniczne, starsi są od niej jedynie pan Burns ("Holidays of Future Passed" - ok. 134 lata) oraz profesor Farnsworth ("Simpsorama" - 172+2*1050 lat) i Fry ("Simpsorama" - ok. 2040+2*1050 lat) z Futuramy. Aktualnie jednak twórcy sugerują, że zmarła dawno temu.
  • Jej wiek nie jest przypadkowy. Tyle lat miała w chwili śmierci Jeanne Calment, najstarsza (odnotowana) osoba w historii.
  • Choć była ukazana jako osoba żywa, ostatnie odcinki odcinki sugerują, że zmarła dawno temu[9].

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj