FANDOM

The Miseducation of Lisa Simpson
Frinkcoin
Bart the Bad Guy
Frinkcoin
Frinkcoin
Numer odcinka 675
Kod odcinka ZABF07
Premiera 23 lutego 2020
Goście serialu Beanie Feldstein
Ed "Too Tall" Jones
Jim Parsons
Produkcja Al Jean
Scenariusz Rob LaZebnik
Reżyseria Steven Dean Moore

"Frinkcoin" – trzynasty odcinek 31 sezonu Simpsonów. Zadebiutował 23 lutego 2020 roku.

StreszczenieEdytuj

Homer i Marge walczą o tytuł "Najbardziej interesującej osoby, jaką znam" w wypracowaniu Lisy. Dziewczynka wybiera jednak profesora Frinka, który w międzyczasie tworzy własną kryptowalutę. Dzięki temu zdobywa ogromny majątek i odbiera panu Burnsowi tytuł najbogatszego mieszkańca Springfield. Upokorzony miliarder postanawia się zemścić.

FabułaEdytuj

Kłótnia w wegańskiej restauracji

Kłótnia w wegańskiej restauracji

Simpsonowie wybierają się na kolację do The Lentil Institution, jedynej wegańskiej restauracji w Springfield. Bart zauważa, że Homer i Marge są wyjątkowo mili dla Lisy; okazuje się, że rywalizują między sobą o tytuł "Najbardziej interesującej osoby, jaką znam" w wypracowaniu szkolnym dziewczynki. Lisa wybiera jednak profesora Frinka, gdyż postanowił poświęcić swoje życie nauce.

Frink na Uniwersytecie

Frink w swoim gabinecie

Lisa odwiedza naukowca w godzinach pracy na Uniwersytecie w Springfield. Profesor Frink dzieli swój ciasny gabinet z prof. Hessler, nieprzyjazną wykładowczynią przedmiotów humanistycznych. Wkrótce jednak jego skromna sytuacja ulega zmianie, gdyż udaje mu się stworzyć kryptowalutę, która podbija rynki światowe.

Frinkcoin czyni z naukowca najbogatszego mieszkańca Springfield. Ponieważ tytuł ten był dotychczas zarezerwowany dla pana Burnsa, miliarder czuje się upokorzony, tym bardziej, że traci tym samym posłuch wśród pracowników, w tym Smithersa, którzy zaczynają zwracać się do niego poufale.

Frink w Tawernie Moe

Frink wśród przyjaciół‎

Pomimo ogromnego majątku profesor Frink nie czuje się szczęśliwy; po spłaceniu studenckich krytyków nie wie, co powinien zrobić z pieniędzmi. Lisa doradza mu, by zrobił coś dla siebie, lecz nawet zakup nowego domu oraz długopisów z kolorowymi wkładami, o których zawsze marzył, nie poprawia mu nastroju. W efekcie dziewczynka prosi Homera, by spróbował zaprzyjaźnić się z profesorem Frinkiem i zabrał go do Tawerny Moe. Naukowiec staje się sensacją wśród bywalców spelunki, ponieważ zna odpowiedź na każde pytanie w quizzach internetowych.

Praca nad Burnscoinem

Praca nad Burnscoinem

Tymczasem pan Burns, chcąc ukarać Smithersa za niesubordynację, rozkazuje mu zjeść homara, na którego jest uczulony, oraz wyznacza mu miejsce parkingowe oddalone o kilkadziesiąt kilometrów od elektrowni. Asystent stara się naprawić swój błąd, organizując ekipę matematyków, którzy opracują lepszą kryptowalutę od Frinka. Mimo to Smithers nie przestaje traktować swojego szefa w sposób lekceważący; w celu poprawy udaje się na terapię.

Wzór na unieważnienie kryptowalut

Wzór na unieważnienie kryptowalut

Podczas gdy Frink zabiera swoich nowych przyjaciół z tawerny do najbardziej ekskluzywnych miejsc w Springfield, pan Burns niecierpliwi się z powodu nieudolności młodych matematyków. Choć nie powodzi im się stworzenie Burnscoina, udaje im się wyprowadzić wzór, który uczyniłby wszystkie kryptowaluty bezwartościowymi, jednak przeprowadzenie dokładnych obliczeń w tym zakresie zajęłoby im kilka tysięcy lat. Zdesperowany miliarder postanawia zwrócić się do Frinka bezpośrednio.

Lenny przyłapany na kradzieży

Lenny przyłapany na kradzieży

Gdy naukowiec bawi się ze znajomymi na jachcie, pan Burns zabiera go na pokład swojego helikoptera. Przy szampanie uświadamia Frinkowi, że, jako człowiek zamożny, nie jest w stanie poznać, kto jest jego prawdziwym przyjacielem. W tym momencie naukowiec przygląda się bliżej swoim nowym kolegom. Przez okno helikoptera spostrzega, że Homer, Lenny i Barney rozkradają jego statek, przez co w duchu przyznaje miliarderowi rację. Za radą Lisy daje każdemu z przyjaciół jeszcze jedną szansę, lecz prędko okazuje się, że zależy im jedynie na korzyściach płynących ze znajomości z bogatym kolegą.

Równanie rozwiązane

Równanie rozwiązane

Tymczasem pan Burns postanawia postawić tablicę ze wzorem matematycznym w środku miasta, gdyż wierzy, że nazajutrz rozwiązanie samo się znajdzie. Rzeczywiście tak się staje: obliczenia, które pojawiają się na niej nad ranem, pozwalają na unieważnienie wszystkich kryptowalut. Mieszkańcy Springfield zastanawiają się, kto był w stanie przeprowadzić tak trudne obliczenia. Frink przyznaje się przed Lisą, że to on uzupełnił tablicę, ponieważ miał dość życia miliardera. Stwierdza, że dziewczynka jest jego jedyną przyjaciółką, i w dowód przyjaźni ofiarowuje jej swojego pendrive'a. Jednak tuż po chwili uświadamia sobie, że niepotrzebnie rozwiązał równanie na tablicy, gdyż mimo wszystko zależało mu na pieniądzach. Teraz zmuszony jest powrócić do swojego gabinetu na uniwersytecie, gdzie spotyka profesor Hessler, za którą mimo wszystko bardzo tęsknił. Skazani na samotność w ciasnym biurze, wyznają sobie miłość i zbliżają się do siebie za zamkniętymi drzwiami.

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

Sezon 31
The Winter of Our Monetized ContentGo Big or Go HomerThe Fat Blue LineTreehouse of Horror XXXGorillas on the MastMarge the LumberjillLivin' La Pura VidaThanksgiving of HorrorTodd, Todd, Why Hast Thou Forsaken Me?Bobby, It's Cold OutsideHail to the TeethThe Miseducation of Lisa SimpsonFrinkcoinBart the Bad GuyScreenlessBetter Off NedHighway to WellThe Incredible Lightness of Being a BabyWarrin' Priests: Part OneWarrin' Priests: Part TwoThe Hateful Eight-Year-OldsThe Way of the Dog