FANDOM

Herman Hermann
Herman Hermann
Płeć Mężczyzna
Włosy Brązowe
Zawód Właściciel Militariów Hermana
Pierwszy występ "Bart the General"
Głosu użycza Harry Shearer

"Kluczem do Springfield jest opanowanie ulicy Wiązowej. Wiedzieli o tym Grecy i Kartagińczycy. Ty też już wiesz."
― Herman

Herman Hermann – mieszkaniec Springfield, właściciel sklepu z bronią i antykami wojskowymi. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku "Bart the General", a głosu użycza mu Harry Shearer.

BiografiaEdytuj

Herman stracił rękę w latach 60-tych, gdy Clancy Wiggum o mało nie przejechał go swoim wozem[1]. Powołując się na słowa Barta i Edny Krabappel, mógł również utracić kończynę po wystawieniu jej za okno autobusu szkolnego[2][3].

Po wypadku napisał autobiografię pod tytułem A Farewell to Arm.

CharakterystykaEdytuj

Herman

Herman jest świetnym taktykiem wojskowym, jednak czasami brak mu zdrowego rozsądku. Chwilami wydaje się niepoczytalny. Przyczynia się do zwycięstwa Barta w bitwie na balony z wodą z Nelsonem i negocjuje traktat pokojowy między dwoma konkurentami.

Przyjaźni się z Abrahamem Simpsonem, któremu sprzedaje fez, twierdząc, że poprzednio należał do Napoleona. Następnie kładzie stare nakrycie głowy Abe'a na wystawie sklepowej wraz z opisem: "w tym kapeluszu zginął McKinley"[4].

Pewnej nocy sprzedaje podrabiane dżinsy w garażu rodziny Simpsonów. Kiedy zostaje przyłapany na gorącym uczynku, bierze Homera jako zakładnika, lecz zatrzymuje go Marge Simpson. Herman nie trafia do aresztu z uwagi na brak dowodów, które niedyskretnie przejmuje policja[5].

Innym razem porywa Snake'a i szeryfa Wigguma, którzy zostają jego jeńcami[6].

Kolekcjonuje przedmioty związane z życiem codziennym światowych przywódców, dyktatorów oraz żołnierzy. Posiada między innymi autentyczną hitlerowską bieliznę.

Przez pewien czas jest członkiem Kamieniarzy oraz Starożytnego Stowarzyszenia "Precz z Homerami"[7].

PrzypisyEdytuj