FANDOM

Julio
Julio
Płeć Mężczyzna
Włosy Czarne
Zawód Fryzjer[1], fotograf[2]
Pierwszy występ "Three Gays of the Condo"
Głosu użycza Hank Azaria

Julio – mieszkaniec Springfield, czołowy przedstawiciel społeczności LGBT w serialu.

HistoriaEdytuj

Do pewnego momentu Julio kryje się ze swoją orientacją seksualną, ma nawet żonę, Adriaticę Vel Johnson. Dopiero później ujawnia, że jest gejem, i zaczyna spotykać się z mężczyzną o imieniu Grady. Wraz ze swoim partnerem postanawia się przeprowadzić. Ponieważ ich nowy apartament jest trzyosobowy, rozpoczynają poszukiwania współlokatora.

Na ich ogłoszenie odpowiada Homer, który po kłótni z Marge wyprowadza się z Evergreen Terrace[3].

Niebawem Julio zrywa z Gradym i wstępuje w związek małżeński z nowym partnerem, Thadem[4]. Jednak w kolejnych odcinkach rzadko widzimy ich razem, wręcz przeciwnie: Julio spotyka się z innymi mężczyznami[5]. Po pewnym czasie znów umawia się z Gradym[6].

Julio nie boi się manifestować swoich poglądów i aktywnie udziela się w społeczności LGBT. Tworzy m.in. koalicję gejów[7] oraz ma członkostwo The League of Extra-Horny Gentlemen[8].

Na co dzień zajmuje się fotografią. Szczególnie zasłynął w tej dziedzinie dzięki sesji fotograficznej Marge i jej koleżanek do historycznego kalendarza[9]. Julio prowadzi również salon fryzjerski. Jego pierwszy lokal to Hairy Shearers[10]; prawdopodobnie później przenosi się do Curl Up and Dye[11]. Jedną z jego najczęstszych klientek jest Marge Simpson. Z tego względu często rozmawiają ze sobą, a nawet utrzymują przyjacielskie relacje, o czym świadczy fakt, że Julio wielokrotnie doradza Marge[12] i pomaga jej w odzyskaniu pewności siebie. Szczególnie widać to w odcinku, w którym proponuje jej zorganizowanie przyjęcia w swoim apartamencie i daje jej zupełnie nowy wygląd, by odzyskała wiarę we własne siły[13].

W jednym z odcinków zostaje zakładnikiem podczas napadu na bank[14].

CiekawostkiEdytuj

PrzypisyEdytuj