FANDOM

Manacek
Manacek
Płeć Mężczyzna
Włosy Siwe
Zawód Detektyw
Pierwszy występ The Simpsons: Tapped Out
Głosu użycza Bill Hader

Manacek – polsko-amerykański detektyw.

HistoriaEdytuj

Manacek zostaje wezwany w sprawie kradzieży obrazu The Poetess po zakończeniu licytacji w Gavelby's Auction House. Komisarz Wiggum nie jest zadowolony z faktu, że to właśnie detektyw zajmie się tą sprawą. Pierwszą podejrzaną Manaceka jest Megan Matheson, obecna właścicielka arcydzieła. Po przesłuchaniu i stwierdzeniu, że kobieta wydała na ubezpieczenie obrazu dwa razy więcej niż na jego zakup, detektyw zaczyna flirtować z Megan, dając jej dwuznaczne propozycje.

Kolejnym podejrzanym jest pan Burns. Podczas przesłuchania Manacek łatwo się domyśla, że miliarder nie mógł znieść, że w licytowaniu przebiła go kobieta. Pan Burns odpiera zarzuty detektywa i wysyła go do Homera Simpsona.

W elektrowni jądrowej Manacek dowiaduje się od Lenny'ego, że Homer ma obsesję na punkcie arcydzieła. Sam Homer mówi mu, że zrobiłby wszystko, żeby zdobyć ten obraz. Detektyw podejrzewa, że kryje się za tym dłuższa historia i chce ją poznać. Ma do tego okazję, gdy wieczorem przychodzi do niego Marge, by powiedzieć mu o niewinności Homera. Manacek sugeruje, że zdoła go przekonać jedynie przy wspólnej kolacji. W związku z tym Marge zaprasza go do siebie na rodzinny posiłek, choć detektyw nie tego się spodziewał.

Kiedy Homer chowa się w obawie przed detektywem, Manacek zaczyna flirtować z Marge. Powstrzymują go Bart i Lisa, którzy następnie przystępują wraz z mamą do opowieści o miłości Homera do obrazu.

Podczas opowiadania Simpsonów Homer ucieka z domu. Manacek odnajduje go w muzeum, w pobliżu miejsca, gdzie wcześniej wisiał obraz. Detektyw uspokaja Homera, że nie uważa go za złodzieja, zaś następnego dnia przyprowadza do galerii sztuki wszystkich podejrzanych. Kiedy Manacek ujawnia, że to Megan ukradła obraz, kobieta celuje w jego kierunku pistoletem. Detektyw wymierza jej cios i postępuje podobnie w przypadku pana Burnsa, gdy okazuje się, że przed kradzieżą arcydzieło zostało podmienione na fałszywe przez miliardera.

Manacek znajduje obraz w rezydencji Burnsa, po czym demonstruje, że to tak naprawdę torba z nadrukiem należąca do Lisy Simpson. Wychodzi na jaw, że dziewczynka podmieniła arcydzieło przed wystawieniem go na aukcję. Szczęśliwie The Poetess staje się własnością miasta i zostaje umieszczony na springfieldzkim stadionie. Pod koniec odcinka Manacek pyta Marge, czy gdyby sytuacja wyglądała inaczej, to miałby u niej szansę. W odpowiedzi Marge uderza go w policzek i odchodzi[1].

CiekawostkiEdytuj

  • Ze względu na swoje pochodzenie Manacek zdobywa nagrodę polsko-amerykańskiego obywatela roku. Z tej okazji otrzymuje trofeum w kształcie pieroga. Ponadto, w jednej z usuniętych scen miał pochwalić się znajomością wymyślonego polskiego idiomu.
  • Jego pierwowzorem był Thomas Banacek, amerykański detektyw z serialu Banacek z lat 70-tych.
  • Kilka dni przed premierą odcinka Manacek pojawia się w The Simpsons: Tapped Out. Jest zatem jedną z nielicznych postaci, które zostają wprowadzone do Simpsonów poprzez grę.

PrzypisyEdytuj