FANDOM

Fears of a Clown
No Good Read Goes Unpunished
King Leer
No Good Read Goes Unpunished
No Good Read Goes Unpunished 1
Numer odcinka 633
Kod odcinka XABF07
Premiera 8 kwietnia 2018[1]
Goście serialu Jimmy O. Yang
Daniel Radcliffe
Produkcja Al Jean
Scenariusz Jeff Westbrook
Reżyseria Mark Kirkland

"No Good Read Goes Unpunished" – piętnasty odcinek 29 sezonu Simpsonów. Zadebiutował 8 kwietnia 2018 roku.

StreszczenieEdytuj

Żeby zbliżyć do siebie członków rodziny, Marge zabiera Simpsonów na wycieczkę do biblioteki. Bartowi udaje się znaleźć Sztukę wojenną Sun Zi, z pomocą której próbuje zniszczyć życie Homera.

FabułaEdytuj

Maraton Itchy&Scratchy Show

Rodzina podczas oglądania maratonu serialu

Całe Springfield śledzi z podekscytowaniem maraton odcinków serialu The Itchy & Scratchy Show. Kiedy Marge przyłapuje rodzinę na oglądaniu kreskówek całymi dniami, postanawia zabrać Simpsonów do biblioteki, żeby odpoczęli od telewizji i wszelkich urządzeń elektronicznych.

Marge pokazuje Lisie ulubioną książkę

Marge pokazuje Lisie ulubioną książkę

Z powodu zamknięcia Biblioteki w Springfield oraz braku książek w Bookaccino's rodzina wybiera się do The Old Springfield Book Nook, gdzie Bart znajduje interesującą książkę o sztuce wojennej autorstwa Sun Zi, zaś Marge pokazuje Lisie swoją ulubioną powieść z czasów dzieciństwa - The Princess in the Garden.

Nelson próbuje uderzyć Barta

Bart próbuje uwolnić się od Nelsona, szukając rozwiązania w książce

Dzięki radom chińskiego stratega wojennego Bartowi udaje się uniknąć konfrontacji z Nelsonem Muntzem. Wieczorem Marge chce podzielić się z Lisą swoją ulubioną książką, lecz gdy odkrywa, że fabuła znacznie różni się od tego, co zapamiętała, przerywa lekturę. Autorka powieści przekonuje ją we śnie, żeby napisała alternatywną wersję utworu.

Homer z Bartem i Milhousem na konwencie

Homer z Bartem i Milhousem na konwencie

Tymczasem Bart podąża za wskazówkami Sun Zi, by przekonać Homera do pójścia na Tunnelcraft-Con. Po utworzeniu nowej wersji The Princess in the Garden Marge próbuje zainteresować Lisę swoją książką. Następnego dnia dziewczynka zabiera mamę do Uniwersytetu w Springfield, gdzie może wysłuchać opinii innych czytelników na temat powieści. Kiedy Marge rozmawia ze specjalistami od literatury, Homer udaje się z Bartem na Tunnelcraft-Con i dowiaduje się od Milhouse'a, że syn ma nad nim przewagę, gdyż jest w posiadaniu Sztuki wojennej.

Homer i Ned Flandersowie

Bart przeraża się na widok Homera i Flandersa

Żeby ukarać Barta, Homer, postępując zgodnie ze wskazówkami chińskiego wojownika, zaprzyjaźnia się z Nedem Flandersem. Kiedy chłopiec ma dość spędzania czasu z sąsiadem i upodobnionym do niego ojcem, prosi Homera o przebaczenie. Pod koniec odcinka dochodzi do pojednania oraz pożaru kina, do którego wybierają się na film niemy.

CiekawostkiEdytuj

  • Tytuł odcinka nawiązuje do angielskiego przysłowia no good deed goes unpunished, co można przetłumaczyć jako żaden dobry uczynek nie pozostanie bez kary.
  • Bart pisze na tablicy tekst odnoszący się do filmu Kwietniowe łzy.
  • Maraton The Itchy & Scratchy Show pod hasłem #everyslaughterever nawiązuje do maratonu odcinków Simpsonów pod hashtagiem #everysimpsonsever.
  • Tunnelcraft to parodia gry Minecraft.
  • The Princess in the Garden parodiuje Tajemniczy ogród Frances Hodgson Burnett.
  • W odcinku pojawia się komentarz dotyczący filmu The Problem with Apu Hariego Kondabolu, w którym autor porusza temat negatywnych stereotypów o Hindusach, za których uosobienie i promocję uważa Apu. Kiedy Marge pyta, co powinna zrobić z książką, Lisa, burząc czwartą ścianę, mówi: "Ciężko powiedzieć. Coś, co zaczęło się lata temu, było oklaskiwane i nie zostało uznane za obraźliwe, teraz jest politycznie niepoprawne. Co można na to poradzić?". Po zakończeniu jej wypowiedzi zostaje pokazane zdjęcie Apu z podpisem: "Don't have a cow, man".
  • Jeden z klientów Bookaccino's używa Amazon Alexa, by kupić parę książek.
  • Milhouse czyta książkę napisaną przez Mary-Kate Olsen i Ashley Olsen.
  • Po wypiciu alkoholu jeden z rozmówców Marge mówi, że mogą teraz poruszyć temat Lewisa Carrolla. Jest to prawdopodobnie aluzja do podejrzeń o niezdrowe skłonności autora.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

Sezon 29
The SerfsonsSpringfield SplendorWhistler's FatherTreehouse of Horror XXVIIIGrampy Can Ya Hear MeThe Old Blue Mayor She Ain't What She Used to BeSingin' in the LaneMr. Lisa's OpusGone BoyHaw-Haw LandFrink Gets TestyHomer Is Where the Art Isn't3 Scenes Plus a Tag from a MarriageFears of a ClownNo Good Read Goes UnpunishedKing LeerLisa Gets the BluesForgive and RegretLeft BehindThrow Grampa from the DaneFlanders' Ladder