FANDOM

Odcinki krótkometrażowe
Simpsons Roasting on an Open Fire
Bart the Genius
Simpsons Roasting on an Open Fire
Gwiazdka Simpsonów
Numer odcinka 1
Kod odcinka 7G08
Premiera 17 grudnia 1989
Produkcja James L. Brooks
Matt Groening
Sam Simon
Scenariusz Mimi Pond
Reżyseria David Silverman
"Może to będzie ten cud, który ocali nasze święta. Nauczyłem się z telewizji, że biednym dzieciom na święta zawsze zdarzają się cuda, na przykład małemu Timowi, Charliemu Brownowi i Smurfom, a więc nam też się zdarzy!"
Bart Simpson

"Simpsons Roasting on an Open Fire" (tłum. "Gwiazdka Simpsonów", "Simpsonowie pieką się na wolnym ogniu") lub "The Simpsons Christmas Special" (tłum. "Specjalny odcinek świąteczny Simpsonów") – pierwszy pełnometrażowy odcinek sezonu 1 oraz inauguracyjny epizod amerykańskiego serialu Simpsonowie (nie wliczając w to odcinków krótkometrażowych).

Początkowo miał być to ósmy odcinek sezonu 1, jednak problemy techniczne spowodowane opóźnioną datą wydania serialu sprawiły, że premiera odcinka "Some Enchanted Evening" został przesunięta, a jako pierwszy na antenie pojawił się odcinek "Simpsons Roasting on an Open Fire". Zadebiutował 17 grudnia 1989 roku w telewizji FOX, w Polsce 25 października 1994 na TVP i 5 marca 2007 na Canal+.

"Gwiazdka Simpsonów" została napisana przez Mimi Pond oraz wyreżyserowana przez Davida Silvermana. Stacja Fox uznała ten odcinek za specjalny, więc był to jeden z dwóch epizodów z sezonu 1 nominowanych do nagrody Emmy za najlepszy serial animowany.

FabułaEdytuj

Nadchodzą święta, lecz rodzina Simpsonów nie ma funduszy na zakup prezentów, gdyż wszystkie oszczędności zostają poświęcone na usunięcie tatuażu Barta. Na domiar złego okazuje się, że Homer nie otrzymuje premii świątecznej. Aby zarobić pieniądze, postanawia zatrudnić się jako Święty Mikołaj w Centrum Handlowym w Springfield, podczas gdy jego rodzina, pomimo niesprzyjających okoliczności, stara się spędzić Boże Narodzenie jak najlepiej.

GaleriaEdytuj

Sezon 1
Simpsons Roasting on an Open FireBart the GeniusHomer's OdysseyThere's No Disgrace Like HomeBart the GeneralMoaning LisaThe Call of the SimpsonsThe Telltale HeadLife on the Fast LaneHomer's Night OutThe Crepes of WrathKrusty Gets BustedSome Enchanted Evening